Комисија за заштиту конкуренције
Обавештење о примени рокова у управним поступцима током трајања ванредног стања

kzkУредба о примени рокова у управним поступцима за време ванредног стања („Службени гласник РС”, бр. 041/2020 , у даљем тексту: Уредба) која ступа на снагу 24. марта 2020. године, примењују се у управним поступцима пред Комисијом, укључујући и поступке по пријави концентрације и по захтеву за појединачно изузеће рестриктивног споразума од забране, који су уређени Законом о заштити конкуренције („Службени гласник РС”, бр. 51/09 и 95/13, у даљем тексту: Закон). Уредба се примењује само на рокове, и с тим у вези на достављање у току ванредног стања, и не утиче на примену осталих одредби Закона, подзаконских и других прописа.

У циљу остваривања правне сигурности и заштите права странака и остваривања јавног интереса, Комисија жели да истакне следеће:

- учесници на тржишту и даље имају Законом прописану обавезу подношења пријаве концентрације и захтева за појединачно изузеће али не могу сносити последице свог непоступања у роковима који су прописани Законом за подношење пријаве концентрације и захтева за појединачно изузеће;

- рокови који истичу за време ванредног стања, а односе се на предузимање управних радњи, на окончање управних поступака (на пример, одлука у поступку по пријави концентрације) и одлучивање по изјављеним правним средствима, сматраће се истеклим кад истекне 30 дана од престанка ванредног стања;

- достављања писмена у управном поступку од којих почињу да теку рокови који се не могу продужити (нпр. решења, закључака којима се окончава поступак, закључака о заштити података и сл.), а које су извршене током трајања ванредног стања, сматраће се, у смислу примене прописаних рокова, извршеним кад истекне 15 дана од дана престанка ванредног стања;

- странке у поступку не могу сносити последице свог непоступања у роковима одређеним закључцима и другим налозима Комисије за поступање у текућим управним поступцима, укључујући поступке покренуте по захтеву странке и поступке покренуте по службеној дужности; правилно и потпуно утврђивање чињеничног стања је у интересу странке, те Комисија позива странке да поступају благовремено у мери у којој је могуће у околностима ванредног стања;

- учесници на тржишту не могу сносити последице свог непоступања у роковима одређеним закључцима и другим налозима Комисије за поступање у секторским анализама.

Комисија ће наставити да решава о правима и обавезама учесника на тржишту у складу са законом, при чему ће доследно примењивати Уредбу.

Обавештење о начину рада Комисије током трајања ванредног стања

kzkНа основу Одлуке о проглашењу ванредног стања на територији Републике Србије, због заразне болести изазване вирусом SARS-CoV-2, у Комисији за заштиту конкуренције, у оквиру мера за његово сузбијање, неће се одржавати састанци са странкама.

Комуникација за време трајања ванредног стања ће се обављати електронском поштом (office@kzk.gov.rs).

Поднесци (осим пријава концентрација) и остала пошта ће се примати електронским путем, мејлом на адресу pisarnica@kzk.gov.rs, или преко ЈП Пошта Србије.

Пријаве концентрација и мејлови са поднесцима чија величина прилога прелази 100 мегабајта достављају се поштом или непосредно на писарници.

Комисија за заштиту конкуренције захваљује се на разумевању и одговорном понашању у насталим околностима.

Покренути поступци ради испитивања повреде конкуренције на тржиштима велепродаје млека и млечних производа и велепродаје пива

kzkНакон спроведене секторске анализе тржишта трговине на мало у продавницама претежно храном, пићем и дуваном за период 2017-2018. година и анализе прикупљених уговора закључених између добављача појединих производа и њихових купаца, Комисија за заштиту конкуренције покренула је поступке испитивања повреде конкуренције против 23 тржишнa учесника.

Тако је, због основане претпоставке да су закључили рестриктивни споразум из члана 10. Закона о заштити конкуренције, односно уговоре који садрже одредбе о утврђивању минималне цене у даљој продаји, Комисија покренула поступке против два добављача – АД Имлек и Апатинска пивара, као и купаца – трговаца на мало на тржишту прехрамбених производа.

Комисија позива сва лица која располажу подацима, исправама или другим релевантним информацијама које могу допринети потпунијем утврђивању чињеничног стања у овом поступку, да исте доставе на адресу Комисије за заштиту конкуренције, Савска 25/IV, Београд.

Комисија покренула поступак због сумње на договор у јавној набавци

kzkКомисија за заштиту конкуренције покренула је поступак против учесника на тржишту, „MITECO“ – Кнежевац, „YUNIRISK“ – Београд, „MODEKOLO“ – Београд, „BREM GROUP“ – Београд и „KEMIS“ – Ваљево, због основане претпоставке да су договарањем заједничке понуде у поступку јавне набавке наручиоца Министарства заштите животне средине, извршила повреду конкуренције из члана 10. Закона о заштити конкуренције.

Истовремено са покретањем поступка, овлашћена службена лица Комисије за заштиту конкуренције, извршила су ненајављени увиђај на пет локација и прикупила релевантну документацију за утврђивање чињеница у овом поступку.

Позивају се сва лица која располажу подацима, исправама или другим релевантним информацијама коje могу бити од значаја за утврђивање чињеничног стања у наведеном поступку, да исте доставе Комисији за заштиту конкуренције, Савска бр. 25/IV, Београд.

Извештај o секторскoj анализи тржишта трговине на мало у периоду 2017 – 2018. године

kzkKомисија зa заштиту конкуренције спровела је секторску анализу тржишта трговине на мало у неспецијализованим продавницама претежно храном, пићем и дуваном за временски период од две године (2017-2018. година). Предмет анализе било је утврђивање односа између конкурената на тржишту трговине на мало у неспецијализованим продавницама претежно храном, пићем и дуваном на територији Републике Србије у смислу процене њиховог тржишног учешћа и релативне снаге, али и анализа односа између добављача и изабраних трговинских ланаца за одређене категорије производа.

Саставни део извештаја чине и дате препоруке у којима је Комисија указала на потребу формирања јавног регистра трговинских предузећа што би у наредном периоду знатно олакшало праћење овог сегмента трговине, али и на значај сарадање са другим државним органима у смислу достављања на мишљење свих релевенатних законских и подзаконских прописа.

Комисија се захваљује свим учесницима на тржишту који су током секторске анализе уредно доставили тражене податке и истовремено позива учеснике и осталу стручну јавност да упуте своје коментаре на извештај, као и предлоге и сугестије за наставак анализе, до 28. фебруара 2020. године, на e-mail: office.kzk@kzk.gov.rs са напоменом: Коментар на секторску анализу тржишта малопродаје.