Komisija za zaštitu konkurencije
Obaveštenje – elektronska pošta

kzkKomisija za zaštitu konkurencije registrovala je da na adrese korisnika elektronske pošte stižu poruke sa malicioznim programima tj. računarskim virusima u kojima se kao pošiljalac navodi Komisija ili neko od njenih zaposlenih.

Ovakve elektoronske poruke nisu slate sa servera Komisije za zaštitu konkurencije i nisu povezane sa radom Komisije.

Pre otvaranja linkova i priloga u elektronskim porukama obavezno proverite adresu pošiljaoca kako ne biste ugrozili sigurnost vašeg računarskog sistema.

Napominjemo da se sva elektronska pošta Komisije šalje isključivo sa zvaničnog domena/adrese – @kzk.gov.rs .

Stav Komisije za zaštitu konkurencije u vezi primene člana 61. Zakona o zaštiti konkurencije

Obaveza prijave koncentracije
Član 61.

Koncentracija mora biti prijavljena Komisiji u slučaju da je:

1) ukupan godišnji prihod svih učesnika u koncentraciji ostvaren na svetskom tržištu u prethodnoj obračunskoj godini veći od 100 miliona evra, s tim što najmanje jedan učesnik u koncentraciji na tržištu Republike Srbije ima prihod veći od deset miliona evra;

2) ukupan godišnji prihod najmanje dva učesnika u koncentraciji ostvaren na tržištu Republike Srbije veći od 20 miliona evra u prethodnoj obračunskoj godini, s tim što najmanje dva učesnika u koncentraciji na tržištu Republike Srbije imaju prihod veći od po milion evra u istom periodu.

Pri računanju godišnjeg ukupnog prihoda iz stava 1. ovog člana neće se računati prihod koji ti učesnici na tržištu ostvare u međusobnoj razmeni.

Koncentracija koja se sprovodi putem ponude za preuzimanje u smislu propisa kojim se uređuje preuzimanje akcionarskih društava, mora biti prijavljena i kad nisu ispunjeni uslovi iz stava 1. ovog člana.

Učesnici u koncentraciji

U slučaju koncentracije iz člana 17. stav 1. tačka 1) Zakona o zaštiti konkurencije („Službeni glasnik RS“, broj 51/09 i 95/13, dalje u tekstu: Zakon), učesnicima u koncentraciji smatraju se svi učesnici na tržištu koji su uključeni u statusnu promenu.

U slučaju koncentracije iz člana 17. stav 1. tačka 2) Zakona, učesnicima u koncentraciji smatraju se: učesnik na tržištu koji stiče neposrednu ili posrednu kontrolu (sticalac kontrole odnosno podnosilac prijave u skladu sa članom 63. stav 3. Zakona) i učesnik na tržištu ili deo učesnika na tržištu nad kojim se stiče kontrola. U vezi sa primenom navedenog člana, odnosno utvrđivanjem obaveze prijave koncentracije, sticalac kontrole je čitava grupa društava u okviru koje posluje i kojoj pripada podnosilac prijave u smislu člana 5. Zakona.

Opširnije…

Obaveštenje o prestanku primene rokova u skladu sa Uredbom o primeni rokova u upravnim postupcima za vreme vanrednog stanja

kzkUredba o primeni rokova u upravnim postupcima za vreme vanrednog stanja („Službeni glasnik RS“ br. 041/2020, u daljem tekstu: Uredba) koja je stupila na snagu 24. marta 2020. godine, propisuje postupanje u vezi primene rokova u upravnim postupcima u uslovima proglašenog vanrednog stanja.

Narodna skupština Republike Srbije donela je Odluku o ukidanju vanrednog stanja („Službeni glasnik RS“ br. 65/2020), koja je stupila na snagu danom objavljivanja u Službenom glasniku RS, odnosno 6. maja 2020. godine.

S obzirom na to da je vanredno stanje ukinuto 6. maja 2020. godine, istog dana prestala je i primena rokova u upravnim postupcima u skladu sa Uredbom.

Rokovi koji su istekli za vreme vanrednog stanja odnosno rokovi čiji poslednji dan dospeva u periodu od 24. marta 2020. do 6. maja 2020. godine, smatraće se isteklim kad istekne 30 dana od prestanka vanrednog stanja (odnosno 5. juna 2020. godine). Navedeno se odnosi na rokove propisane Zakonom o zaštiti konkurencije („Službeni glasnik RS“ br. 51/09 i 95/13, u daljem tekstu: Zakon) za podnošenje prijave koncentracije i zahteva za pojedinačno izuzeće, odnosno na rokove koji se odnose na preduzimanje upravnih radnji, na okončanje upravnih postupaka (na primer, odluka u postupku po prijavi koncentracije) i odlučivanje po izjavljenim pravnim sredstvima.

Sledstveno, u skladu sa Zakonom, stranke u postupku mogu snositi posledice svog nepostupanja u rokovima određenim zaključcima i drugim nalozima Komisije za postupanje u tekućim upravnim postupcima, uključujući postupke pokrenute po zahtevu stranke i postupke pokrenute po službenoj dužnosti. U skladu sa Zakonom, učesnici na tržištu mogu snositi posledice svog nepostupanja u rokovima određenim zaključcima i drugim nalozima Komisije za postupanje u sektorskim analizama.

Obaveštenje o primeni rokova u upravnim postupcima tokom trajanja vanrednog stanja

kzkUredba o primeni rokova u upravnim postupcima za vreme vanrednog stanja („Službeni glasnik RS”, br. 041/2020 , u daljem tekstu: Uredba) koja stupa na snagu 24. marta 2020. godine, primenjuju se u upravnim postupcima pred Komisijom, uključujući i postupke po prijavi koncentracije i po zahtevu za pojedinačno izuzeće restriktivnog sporazuma od zabrane, koji su uređeni Zakonom o zaštiti konkurencije („Službeni glasnik RS”, br. 51/09 i 95/13, u daljem tekstu: Zakon). Uredba se primenjuje samo na rokove, i s tim u vezi na dostavljanje u toku vanrednog stanja, i ne utiče na primenu ostalih odredbi Zakona, podzakonskih i drugih propisa.

U cilju ostvarivanja pravne sigurnosti i zaštite prava stranaka i ostvarivanja javnog interesa, Komisija želi da istakne sledeće:

- učesnici na tržištu i dalje imaju Zakonom propisanu obavezu podnošenja prijave koncentracije i zahteva za pojedinačno izuzeće ali ne mogu snositi posledice svog nepostupanja u rokovima koji su propisani Zakonom za podnošenje prijave koncentracije i zahteva za pojedinačno izuzeće;

- rokovi koji ističu za vreme vanrednog stanja, a odnose se na preduzimanje upravnih radnji, na okončanje upravnih postupaka (na primer, odluka u postupku po prijavi koncentracije) i odlučivanje po izjavljenim pravnim sredstvima, smatraće se isteklim kad istekne 30 dana od prestanka vanrednog stanja;

- dostavljanja pismena u upravnom postupku od kojih počinju da teku rokovi koji se ne mogu produžiti (npr. rešenja, zaključaka kojima se okončava postupak, zaključaka o zaštiti podataka i sl.), a koje su izvršene tokom trajanja vanrednog stanja, smatraće se, u smislu primene propisanih rokova, izvršenim kad istekne 15 dana od dana prestanka vanrednog stanja;

- stranke u postupku ne mogu snositi posledice svog nepostupanja u rokovima određenim zaključcima i drugim nalozima Komisije za postupanje u tekućim upravnim postupcima, uključujući postupke pokrenute po zahtevu stranke i postupke pokrenute po službenoj dužnosti; pravilno i potpuno utvrđivanje činjeničnog stanja je u interesu stranke, te Komisija poziva stranke da postupaju blagovremeno u meri u kojoj je moguće u okolnostima vanrednog stanja;

- učesnici na tržištu ne mogu snositi posledice svog nepostupanja u rokovima određenim zaključcima i drugim nalozima Komisije za postupanje u sektorskim analizama.

Komisija će nastaviti da rešava o pravima i obavezama učesnika na tržištu u skladu sa zakonom, pri čemu će dosledno primenjivati Uredbu.

Obaveštenje o načinu rada Komisije tokom trajanja vanrednog stanja

kzkNa osnovu Odluke o proglašenju vanrednog stanja na teritoriji Republike Srbije, zbog zarazne bolesti izazvane virusom SARS-CoV-2, u Komisiji za zaštitu konkurencije, u okviru mera za njegovo suzbijanje, neće se održavati sastanci sa strankama.

Komunikacija za vreme trajanja vanrednog stanja će se obavljati elektronskom poštom (office@kzk.gov.rs).

Podnesci (osim prijava koncentracija) i ostala pošta će se primati elektronskim putem, mejlom na adresu pisarnica@kzk.gov.rs, ili preko JP Pošta Srbije.

Prijave koncentracija i mejlovi sa podnescima čija veličina priloga prelazi 100 megabajta dostavljaju se poštom ili neposredno na pisarnici.

Komisija za zaštitu konkurencije zahvaljuje se na razumevanju i odgovornom ponašanju u nastalim okolnostima.